loading...

khabar

بازدید : 277
پنجشنبه 25 فروردين 1401 زمان : 10:58

باشگاه ورزشی یا جیم به سالن‌های ورزشی گفته می‌شود که افراد باهدف‌هایی همچون رسیدن به‌تناسب بدنی، کم کردن وزن اضافی یا پس از یک عمل جراحی تلاش برای برگرداندن عضلات آسیب‌دیده به حالت طبیعی یا صرفاً گذران اوقات فراغت همراه با انجام فعالیت منظم جسمانی بدان جا می‌روند. ما در این بخش از آسمونی در مورد باشگاه ورزشی و همچنین امکانات باشگاه و مجموعه ورزشی صحبت می کنیم.

همچنین اگر به دنبال بهترین باشگاه های واقع در غرب تهران هستید میتوانید به صفحه بهترین باشگاه ورزشی غرب تهران مراجعه کنید.

یک سالن ورزشی مناسب می‌بایست نیازهای شخصی فرد را برآورده کند. سالنی در نزدیکی خانه یا محل کار پیدا کنید، فردی که به سالن ورزشی نزدیک خانه‌اش می‌رود، می‌تواند صبح‌ها به سالن رفته و بعد دوش بگیرد و به سرکار برود. اگر مسئول عضویت به شما پیشنهاد کنند در مقابل تخفیف در هزینه ماهانه، پول عضویت چند سال را از پیش بپردازید، باید حواستان را بیشتر جمع کنید. این پیشنهادها به معنای آن است که سالن ورزشی ازلحاظ مالی دچار مشکل است. یکی از مکان‌های مهم در سالن‌های ورزشی اتاق رختکن است؛ اتاق رختکنی که به‌هم‌ریخته باشد و حوله‌ها در آن روی زمین انباشته‌شده باشند و محل دوش گرفتنش کثیف باشد، یک ویژگی منفی بزرگ برای سالن ورزشی است. اطمینان حاصل کنید که اتاق رختکن بهداشتی است، حوله‌ها به‌طور مرتب عوض می‌شوند و تجهیزات کافی دارد به‌طوری‌که پس از 1 ساعت ورزش کردن مجبور نیستید برای یک دوش خالی منتظر بمانید. کمدهای شخصی مهم هستند به‌خصوص اگر پیش یا پس از کار به سالن می‌روید و نیاز به محلی ایمن برای قرار دادن لباس کار و چیزهای قیمتی‌تان دارید. مطمئن شوید که کمدهای شخصی در سالن وجود دارند و ایمن هستند هزینه در اختیار داشتن آن‌ها چقدر است. سالن‌های تناسب‌اندام معمولاً در شروع، خدماتی مانند یک جلسه رایگان با مربی شخصی را به مشتریان عرضه می‌کنند.

ویژگی های یک باشگاه ورزشی درجه یک

  1. اول : از همه باید باشگاه ورزشی نکات بهداشتی را رعایت کند. اصولا یکی از جاهایی که میکروب رشد کرده و بیماری های پوستی به همراه دارد سالن های ورزشی است.
  2. دوم : اینکه باشگاه باید امکانات هواساز و تصفیه هوای مناسبی داشته باشد. بوی عرق ندهد، هوای باشگاه مطبوع باشد، دمای هوا مناسب باشد.
  3. سوم : اینکه از نظر ساختمانی باشگاهی را انتخاب کنید که در زیر زمین نباشد چون اصولا باشگاه هایی که در زیر زمین هستند هوای خوبی ندارند. سقف باشگاه بلند باشد. متراژ باشگاه کافی باشد تا راحت بتوانید حرکات ورزشی را انجام دهید در رشته های مختلف ورزشی.
  4. چهارم : اینکه مربیان خوب و سرشناس داشته باشد. اگر می خواهید از ورزش و باشگاه نتیجه بگیرید به این اصل مهم نیز توجه کنید.
  5. پنچ: امکانات و وسایل ورزشی استاندارد و خوبی برای رشته های مختلف ورزشی داشته باشد. برای مثال در رشته پیلاتس از کش، مت و … استفاده می شود. این وسایل باید از جنس مرغوب باشد.
  6. شش: کافی شاپ خوب و بهداشتی داشته باشد.
  7. هفت: حتما حمام داشته باشد. و سرویس های بهداشتی آن تمیز و مرتب باشد.
  8. هشت: برخورد مدیریت و مسئول پذیرش باشگاه با مشتریان و اعضا خوب باشد.
  9. نه: اتاق ماساژ داشته باشد. شاید گاهی برای استراحت دادن و ریکاوری بدن نیاز به ماساژ داشته باشید تا حسابی ریلکس شوید.
  10. ده: آدرس باشگاه در حاشیه خیابان باشد تا بتوانید به راحتی رفت و آمد کنید.
  11. یازده: پارکینگ اختصاصی داشته باشد. یکی از مشکلات موجود فعلی، نبود پارکینگ است.
  12. دوازده: باشگاه امنیت مناسب را برای شما فراهم آورد.
  13. سیزده: باشگاه دارای امکاناتی همچون سونا و حوضچه آب سرد باشد. چون بعد یک تمرین خوب، یک سونا، حوضچه آب سرد و همچنین حمام بهترین تفریح است.
  14. چهارده: فضای آبی مجومه ورزشی از سالن های ورزشی آن جدا باشد.
  15. پانزده: رختکن های تمیز با تعداد کمدهای کافی داشته باشد.
  16. شانزده: سالن رشته های ورزشی مختلف، در صورت امکان مجزا باشد.
  17. هفده: تمام کلاس های ورزشی را دارا باشد.

امکانات یک باشگاه خوب

برای معرفی بهترین باشگاه های واقع در شمال تهران میتوانید به صفحه بهترین باشگاه ورزشی شمال تهران مراجعه کنید.

تهویه مطبوع باید در همه ساعات خوب کار کند و هوای باشگاه باید بدون استفاده از اسپری های خشبو کننده، تازه و مطبوع باشد. سطوح باشگاه مثل کف،دیوارها و دستگاه ها باید در نهایت تمیزی باشد.یک باشگاه خوب باید انواع و اقسام دستگاه های بدنسازی، سالن های خاص مخصوص تمرینات ایروبیک و حتی استخر و سونا داشته باشد. انواع و اقسام تجهیزاتی که باید در یک باشگاه ایده آل وجود داشته باشد از قرار زیر است:

دمبل ها و هالتر ها:دمبل ها و صفحات وزنه در وزنهای مختلف باید به تعداد وجود داشته باشد تا هیچکدام از اعضاء برای تمرین در صف یک وزنه خاص منتظر نباشند.

دستگاه های بدنسازی: علاوه بر انواع دستگاه های بدنسازی مخصوص کلیه قسمت های بدن،یک باشگاه بدنسازی ایده آل باید به تعداد بالا از نیمکت های قابل تنظیم، سیمکش ها و امثال این داشته باشد.

دستگاه های کاردیو: یک باشگاه خوب باید به تعداد کافی دستگاه کاردیو مثل، تردمیل،دوچرخه ثابت،دستگاه اپتیکال،پله، و … داشته باشد در یک باشگاه خوب تعداد و فاصله بین دستگاه ها باید متناسب با تعداد اعضای آن باشد.توضیح نحوه انجام حرکت باید روی دستگاه های بدنسازی به همراه عکس نشان داده شده باشد.

یک باشگاه ایده آل باید از مربیان مجرب و درجه یک استفاده کند.طرز برخورد مربیان با اعضای باشگاه اهمیت زیادی دارد. مربیان باید روابط عمومی بسیار بالا داشته و در صورت نیاز اعضا در خدمت آنها باشند. در باشگاه های خوب، باید قبل از عضو شدن افراد، فرم وضعیت سلامتی برای آنها تکمیل شود. این فرم باید توسط مربی مجرب یا پزشک مخصوص بررسی شود. باشگاه بانوان بهتر است اتاقی مخصوص نگهداری کودکان داشته باشد که خانم ها در زمان ورزش دیگر نگران مراقبت از فرزندان خود نباشند. نزدیک بودن باشگاه به خانه و یا محل کار اعضاء یکی از مهمترین عواملی است که افراد در انتخاب باشگاه باید خیلی به آن توجه کنند. هرچه مسافت منزل تا باشگاه کمتر باشد، استفاده شما از آن بیشتر خواهد شد. بوفه باشگاه باید کاملا مجهز و کامل باشد و انواع و اقسام غذاها و نوشیدنی ها را در فضایی مطبوع و خوشایند در اختیار اعضا قرار دهد. وجود متخصص تغذیه و پزشک در باشگاه یکی دیگر از امتیازات مهم یک باشگاه ایده آل است. یکی دیگر از امتیازاتی که باشگاه های خوب دارا هستند، داشتن اتاق ماساژ، فروشگاه لباس ورزشی، و…. می باشد.

با ورود به لینک روبرو میتوانید از بهترین خدمات در اطراف شما بهره مند شوید.

اکثر باشگاه های ورزشی خوب در ابتدای ورود شما یک تور آشنایی برایتان میگذارند و شما را با قسمت های مختلف باشگاه، دستگاه ها و حتی مربیان آشنا می کنند.گاهی هم یک جلسه رایگان ترتیب می دهند که فرد قبل از ثبت نام دائم، از چگونگی باشگاه و راحتی آن بر حسب شرایط خودش مطلع شود. ساعت کار باشگاه باید در حد ماکسیمم باشد، ساعت شبانه روز و یا حداکثر زمان 24یعنی شب و روز باشگاه باز باشد. هوای باشگاه اهمیت بسیار زیادی دارد.

منبع : آسمونی

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 6

درباره ما
موضوعات
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    <
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 69
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 5
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 110
  • بازدید ماه : 228
  • بازدید سال : 1160
  • بازدید کلی : 5312
  • کدهای اختصاصی